Stranden på Camp Du Domaine

Endelig........sommerferie......
Grundet Scanlines ublu stigning på prisen med CV, havde vi valgt i år, at køre over Fyn.
Vi sparede omkring 8-900 kr., slap for stress omkring ankomst til færgen og tidsmæssigt sparede vi faktisk 10 minutter(KBH-Hamborg).
Så torsdag aften mødtes vi med Jensens på Kruså Camping, hvor vi endnu engang oplevede  DCU's alternative gæstfrihed !!  Men vi skulle jo kun overnatte, besøge Fleggaard og så ellers videre sydpå.

Fredag morgen gik det videre sydpå, vi slap nådigt igennem Elb-tunnellen, temperaturen viste 31 gr.(det skulle vise sig, at blive meget værre!) og humøret var højt.
Målet denne dag var Frankfurt, hvor vi overnattede på Camping Mörfelden.
Her var kø ved indcheck, men alle kom dog ind. Nu var temperaturen oppe på 38 gr.

Foto viser kø ved Mörfelden

Lørdag morgen vågnede vi atter til en solrig og varm dag og turen fortsatte med håbet om at nå til Bourg en Bresse.
En pudsig episode udspilledes på en rasteplads mellem Frankfurt og Bourg en Bresse.
Netop som vi skulle til at køre videre kommer en nydelig dansk dame over til os - "Er i ikke dem med HALAJE hjemmesiden" Det viser sig så, at de er blevet inspireret af hjemmesiden og også er på vej til Camp Du Domaine - sjov historie.
Håber at i havde en god ferie !!!

Trafikken gled fint og vi nåede frem til Camping Municipal de Challes som planlagt. En typisk byplads, lidt ucharmerende, men masser af plads - vi bredte os over 2 parceller og nød det gode vejr. Her på pladsen så vi de store Tabbert vogne med tilhørende køkkenvogne, som blev kørt af romaer/sigøjnere, tror vi!!

Så gjaldt det den sidste etape til Provence.
Søster Lis og Finn var kørt hjemmefra 1 døgn før os og havde via SMS fortalt, at de havde siddet i kø ved Valence i 3-4 timer dagen før. Med bange anelser nærmede vi os så Valence, men bortset fra tæt trafik gled vi lige igennem og sidst på eftermiddagen nåede vi frem til Camp Du Domaine - temperaturen var ca. 41 gr.
Vi havde booket pladser hjemmefra, allerede i november, så vi fandt hurtigt vores parceller og blev installeret.

Mandag formiddag vågnede vi til en skyfri himmel og temperaturer, der nærmede sig de 40 gr. Inden vi var færdige med "morgenmaden" var temperaturen omkring 44 gr. Denne temperatur holdt sig de næste 14 dage og havde en del indflydelse på ferien. Det blev simpelthen den rene daseferie - vi orkede ikke andet end at opholde os i Middelhavet for at holde en kropstemperatur på de 37 gr.
Heldigvis havde vi pladser i skoven, så vi havde rimeligt med skygge.

På nær Lis og Finne havde vi alle jo været på Camp Dudomaine før, så vi havde heller ikke det store behov for, at udforske omegnen.
Camp Dudomaine er en fantastisk flot beliggende plads, som vi før har skrevet om. Pladsen kunne jo ikke gøre for, at temperaturen var ulidelig. Dog synes vi, at der var slækket noget på servicen omkring rengøringen, dels i sanitetsbygningen og dels på parcellerne, hvor der var 20-30 cm højt ukrudt, som vi først måtte fjerne inden vi blev installeret.

Foto viser stien langs stranden op til byen
Men vi fik da besøgt Bormes-Les-Mimosas, set Fort Bregacon, var på marked i Levandou og nød livet på stranden, spillet tennis og pentanque.
Efter de 14 dage på Camp Dudomaine gik det atter nordpå, men med et lille ophold i Alsace.
Jensen og Larsen tog direkte mod Danmark efter en enkelt overnatning i Ribeauville, mens Hansen tog en overnatning mere i byen.

Foto er fra Bormes-Les-Mimosas
Som sagt tog vi ind på Camping Coubertin i Ribeauville, hvor vi nød, at temperaturen havde lagt sig på de 26-27 gr.
Da de andre var taget hjem, kørte vi (Hansens) en tur i omegnen og var bl.a. oppe at se det imponerende bygningsværk, Château Kænigsbourg bygget i det 12. århundrede.
Om aftenen gik vi en tur op i Ribeauville, hvor vi nød atsmofæren i den gamle by, samt en dejlig middag på "gågaden".

Dagen efter gik det så mod Danmark.

Foto fra torvet i Ribeauville
Med en enkelt overnatning omkring Göttingen, nåede vi Fleggaard om aftenen, hvor vi handlede ind og kørte resten af vejen hjem med "lidt" overvægt !!
3 uger var gået hurtigt - hvor hovedtemaet desværre var den ekstreme temperatur.
Nu har vi de sidste 4 år været i Frankrig, så næste år bliver det sikkert Italien, der står for tur.
Men for dem der endnu ikke har været der, kan vi klart anbefale Camp Dudomaine, som et godt feriested.