Første række til stranden på Europa

Vores udsigt

Camping Europa har et særligt område til campister med hunde, så her kom vi lidt væk fra hinanden. Vivi og Rene med Balou blev placeretet godt stykke fra os, som var så heldige, at få en parcel med havudsigt. På campingpladsen mangler ikke noget. Du behøver faktisk ikke, at bevæge dig udenfor pladsen. Her er supermarked, butikker, restauranter, op til flere sportsfasciliter, samt en stor swimmingpool. På stranden er der bar og cafe. Den er velholdt og parcellerne er rimelige store.

Vores private strand

På vej til Venedig

Lidoen var blevet valgt med det formål, at besøge Venedig, så en sen eftermiddag gik det med båden over lagunen til den modsatte side. Vi blev sat i land nær Markus pladsen og sammen med de tusindsvis af andre turister begyndte udforskningen af Venedig. Første stop var Markuspladsen med alle dens duer, dyre cafeer og  forretninger. Videre af smalle gyder, fyldt med souvenir butikker, frem til Rialto broen. Den var så under reparation og pakket ind i presseninger.

Markus Pladsen

Turen gik videre langs Canal Grande, hvor vi fandt et sted, hvor vi kunne sidde, at spise ud til vandet. Her fik vi feriens dyreste og ringeste måltid, men øllet var koldt !! Måske var det hedebølgen, måske så vi ikke det ægte Venedig, men byen lignede en turistfælde af rang og var ikke særlig charmerende i mine øjne. Vi tog den sidste færge hjem og var på pladsen ved 1-tiden

Fin udsigt - dyr mad

Rialto broen

Murano

Vivi og Rene havde været i Venedig og omegn før, så Anne og jeg tog alene en sejltur i Lagunen, hvor vi sejlede rundt mellem øerne. Vi gik i land på Murano for bl.a., at se de mange glas kunstnere. Her var meget mere atmosfære end i Venedig og mange spændende butikker med originale håndlavede varer. Vi fik købt lidt glas og nød en frokost ved en af de små kanaler. Her var virkelig charmerende og vi havde en fin dag på vores ø trip. Så er du i tidsnød og skal vælge mellem Venedig og Murano, så tag for guds skyld til Murano..........

På strandbar i 36 gr....

Efter en lille uge blev hedebølgen for meget og vi valgte at forlade Camping Europa før tid og kørte nordpå til Østrig.

Læs mere om Østrig og hjemturem her: