Indkørsel til pladsen

Velkommen til sydens sol og sommer......

Fem minutter efter, at vi var blevet færdig med indkvarteringen brød regnen løs og det stod ned i stænger, vel at mærke kraftige herrestænger..... Nå pyt, tænkte vi. Sidst vi var her regnede det også et par timer lige da vi ankom og så blev det godt vejr resten af tiden. Men, men, men

Vejret fortsatte stort set resten af aftenen og mandag vågnede vi op til gråvejr, men dog tørt. Dagen gik med at finde sig til rette på campingpladsen, en cykeltur til Vallon og slappe af. Vivi og Rene skulle hente deres søn, svigerdatter og barnebarn i Marseille om aftenen, en lille køretur på 2 gange 160 km. Da fruen og jeg derved var alene om aftenen valgte vi at spise på pladsens udemærkede restaurant.

Campingpladsens restaurant

Vogüé

Det ustadige vejr fortsatte tirsdag og vi blev enige om at køre en tur, når vejret nu var lidt trist. I diverse brochurer er byen Vogüé benævnt som en af Frankrigs smukkeste små byer ! Så den måtte vi da se, da den lå kun ca. 20 km fra campingpladsen.

Sjovt nok, så skinnede solen da vi kom til byen. Humøret steg og vi begav os op i byen for at bese dette smukke sted !!. Vi har da efterhånden set en del små skønne byer og Vogüé må siges at skuffe lidt. Hvis de mener smukkest beliggende, kan det da accepteres, men ellers var det en lille søvnig landsby med et flot restaureret slot og et par gode restauranter. Men en smuk udsigt.

P-pladsen ved Vogüé

På vej op i byen

Château Vogüé

Slotshaven

"Hovedgaden" i Vogüé

De unge har fået slået teltet op

Ardeche floden

Midt på ugen begyndte vejret at ændre sig til det bedre og resten af tiden i Vallon havde vi flot vejr og ca. 30 gr.

Vallon-Pont-d'Arc er en hyggelig lille by, kun 800 meter fra campingpladsen. Vi cyklede flere gange derop og nød stemningen og livet i byen. Livet er koncentreret omkring det lille torv, men også i de små sidegader er der presset en lille restaurant eller butik ind.  Nogle af os nød utroligt meget de mange butikker !! Andre bare en kold øl.............

Vallon-Pont-d'Arc

Aftenstemningen breder sig på pladsen

Thomsens pakker sammen

Camping L'Ardechois,  http://www.ardechois-camping.com/da/  er en veldrevet plads med ca. 250 enheder beliggende direkte ved Ardeche floden. Den er med i campingsammenslutningen Les Castels, http://www.camping-castels.co.uk/  hvor vi nu har prøvet 3 forskellige. De er alle af høj kvallitet, velpasset, og med et højt serviceniveau. Mest i øjenfaldende er de altid smilende og hjælpsomme medarbejdere. Så det er ikke mærkeligt, at flere vælger at komme igen år efter år. Lige som familien Thomsen, som HALAJE blev spottet af, da vi ankom. Hyggeligt at møde jer Anne og Kent ! I er nogle dejlige mennesker. Håber at i havde en god tur hjem ?

Pladsens "strand"

Nu da det gode vejr var kommet, gik mange af dagene med at dase, svømme i floden og cykle småture i området.

Hovedstaden i Ardeche kommune hedder Aubenas og ligger ca. 30 km fra Vallon. Den annoncerede med et stort marked, så vi satte kursen nordpå en torsdag formiddag og især pigerne glædede sig til at få brugt Visa. Vi fik parkeret bilerne og begav os ind i mylderet. Der var masser af boder med alt lige fra lokale specialiteter til gammelt ragelse.

Så er søstrene i gang

Markedsdag i Aubenas

På jagt efter den gode mad...

Efter 10 dage rejste de unge mennesker hjem og vi 4 "gamle" var atter alene. Lejrchefen havde anbefalet os, at prøve hans families restaurant, som lå et stykke uden for Vallon og med en smuk udsigt over dalen. Der var ca. 10 km. af landevejen, men han foreslog, at vi cyklede af en lille smal vej, hvor det dog gik lidt opad, men afstanden var så "kun" 4 kilometre !! Lidt opad !!  JA det gik opad og da vi endelig nåede frem, føltes det som om vi havde kørt 10 km op af Alpe d'huez. Men det var anstrengelserne værd - lækker mad og en fantastisk udsigt. Og hjemturen gik det bare ned og ned......