Vandringstur mellem de 5 byer

Forventningens glæde ........

Ferien i år gik denne gang til Italien, hvor vi skulle opleve både Cinque Terre og Venedig. Vi mødtes som mange gange før på Kruså Camping først på aftenen, handlede lidt i Fleggaard og startede årets tur næste morgen med kurs mod Hamburg. Der havde jo været op til flere beretninger om flere timers kø på A7 fra nærmest grænsen og til Hamborg. Men vi kørte torsdag formiddag og selvfølgelig var der meget tæt trafik grundet det meget vejarbejde, men vi holdt en pæn hastighed og kom gennem ELB tunnellen uden de store problemer. Derimod var vi ude for absurd mange trafikuheld i år, hvor vi stødte ind i større eller mindre køer.

OBS !! Vi havde glemt vores kamera, så alle fotos er taget med mobiltelefon eller ipad - beklager kvaliteten !!!!!

Her bliver "passet på os" Camping Elsteraue i det tidligere DDR !!!

Transit på Camping Elsteraue ved Leipzig

Elsteraue

Første stop blev en lidt anden plads end vi havde udset os fra morgenstunden grundet de mange køer vi løb ind i. Så vores GPS blev sat til at finde en nær motorvejen omkring Leipzig/Halle. Op kom Camping  Elsteraue, som på WEB så ganske fin ud ! Men da vi blev ledt ind igennem en mørk skov af små grusveje begyndte vi at få bange anelser. Var det en ren zigøjnerlejr eller hvad ? Vi blev mødt af en meget lukket port og en tilsyneladende forladt campingplads. Da vi er stået ud for at kigge os om, dukker en mand op og åbner døren i porten. Vi spørger om der er plads til os for en enkelt nat og det er der. Så vi bliver lukket ind og under overvågning anvist plads. Receptionen var under markisen til en campingvogn. Bortset fra os var der udover ejerne ikke et øje på pladsen. Dog kom et dansk par senere. Vi følte os henvist til de gamle "Stasi tider" i DDR:...

Transit på Kaiser Camping ved Bad Feilnbach

Solnedgang over Kaiser Camping

Der købes pizza på pladsen "restaurant"

Efter en god nats søvn gik det videre sydpå i fint vejr og denne dag uden de helt store forsinkelser. Vi nåede syd for München sidst på eftermiddagen og tog ind på Kaiser Camping i Bad Feilnbach for at overnatte. Som på mange andre tyske pladser inde i landet var her også en overvældende del fastliggere, men også et ret stort område til transit gæster. Ikke et sted vi ville holde ferie, men fint til transit.

Camping Lago di Levico

Den flotte udsigt fra vores plads

Vi forlod Kaiser Camping omkring kl. 9 og kom igennem Østrig uden problemer. Nu begyndte det at blive rigtig varmt med temperaturer omkring de 27-28 grader og en venlig tanke blev sendt til opfinderen af aircondition. Nu skulle vi finde en sidste transit plads inden vores endelige mål som var Camping LaSfinge ved Deiva Marina. Da vi nærmere os Trento sidst på dagen besluttede vi at forsøge os på Camping Lago di Levico. Til alt held var der et par ledige pladser, så det blev et dejligt gensyn med denne fine plads.

Den pompøse indkørsel til LaSfinge

Da vi nåede frem til LaSfinge var vi meget spændt på, hvordan pladserne så ud. Vi havde godt booket plads i forvejen og fortalt, hvor store vogne vi havde. Men det plejer ikke altid, at være noget italienerne tager så højtidligt.....

Det skal dog siges at størrelsen ikke var noget problem, da vi fik pladsens 2 største parceller. Det er jo ikke en 5-stjernet plads, men der var pænt og rent i de sanitære bygninger.

Gå videre her til Cinque Terre:

LaSfinge - 1 uge med blå himmel og 30 gr.