Swimmingpool på pladsen

Roquebrunne Sur Argens - Provence

Endelig......torsdag klokken 14.30 blev løsladt fra jobbet og hjem i en fart - en datter skulle afhentes i Nice lørdag inden kl. 14 !!!
Afsted mod Rødby - nåede færgen kl. 17.15 og så fuld fart mod Soltau, hvor Jensens ventede.
Ankom Camping Südsee kl. 22.10, hvor Jensens havde en kælderkold klar!!!

Fredag gik det videre sydpå med masser af regn, vejarbejde og en del køkørsel - dette betød. at vi ikke nåede så langt som vi gerne ville. En bekymret moder pressede chaufførerne til det yderste - og vi kørte i 12 timer, hvilket vi normalt aldrig gør !!!.
Omkring 21.45 nåede vi den franske grænse og blev enige om at overnatte i Mulhouse. fandt nemt den kommunale plads lige fem minutter over kl. 22.
Pladsen kan iøvrigt anbefales som transit, tæt på motorvejen, nem at finde og masser af plads - minder om Dyrehaven i København.
Lørdag gik det videre stadig i meget dårligt vejr og vi begyndte at tvivle på, om vi kunne nå til Nice. Cecilie blev adviseret, om at vi sikert blev forsinket. Moder rørte nervøst på sig: "Jeg må ned til min datter".
Først da vi nærmere os Marseilles klarede det op og solen brød frem.
Ankom til Camping Les Pëcheurs kl. ca. 22.30 og blev modtaget af nattevagten, som anviste vores pladser.
Dem kunne vi overhovedet ikke presse vores vogne ind på. Sov på venteplads ved receptionen og ville næste morgen forsøge, at få nogle ordentlige pladser.
Vi havde jo booket plads allerede i februar og udtrykkeligt gjort opmærksom på, at vi skulle have 100m2, mindst 80m2 og i løbet af foråret mailet et par gange for at være sikker på, at få 80-100m2. !!!!
I receptionen fik vi at vide. at de først tildelte pladser, når gæsterne ankom !! (Hvorfor skal vi så booke??)
Men efter lidt palaver fik vi så et par nogenlunde acceptable pladser.
Camping Les Pëcheurs er en forholdsvis lille plads med 75-80 standpladser og ca. 50 mobilhomes.
Der er kraftig bevoksning med træer og buske, der godt kunne trænge til en kærlig hånd. Pladsen er rodet opdelt med bl.a. koteletgrunde, så der var trafik omkring dig på alle sider. "Vejene" er meget smalle og det er vanskeligt at komme rundt. Gudskelov, at vi har mover, ellers var vi aldrig kommet ind.

Eftersom det var grusveje og der var meget trafik, hollændere er ikke meget for at gå, støvede det utroligt meget og Mistral-vinden gjorde sit til at støvet føj os om ørerne. Vi fik sat sider på markisen, så det værste støv blev holdt ude.

Pladsen havde en swimmingpool, som i deres brochure så vældig stor ud!! Vidvinkel kan gøre meget. Men i forhold til, at der var 12 km. til stranden burde man måske overveje en større pool, da stort set hele pladsen benyttede den.
Og så til det positive.... Sanitetsforholdene var af en eller anden grund flotte og altid rene !!
Pladsen lå i gå-afstand til den lille by Roquebrunne sur Argens, som var en rigtig lille hyggelig fransk landsby med små gyder og dejlige restaurenter.
Gratis kanoudlejning så man kunne sejle på Argens floden.
Der var ca. 12 km. til den pragtfulde strand i Frejus. Afstanden gjorde at, vi ikke kom på stranden dagligt, som børnene måske gerne ville. Selv om det kun tog et kvarters tid at køre derned, skal man jo lige huske at pakke og få ALT med i et hug..........
Efter en lille uge ville vi prøve, at finde en anden campingplads af bedre kvalitet og tættere på vandet.
Så vi kørte afsted til vandet og kørte langs strandvejen, men fandt ikke noget der var bedre end det vi boede på. Så vi besluttede at blive et par dage mere og så starte hjemturen et par dage tidligere end planlagt.

Vallon Pont D'Arc - Ardeche

Fredag morgen pakkede vi sammen og kørte mod Ardeche og Vallon-Pont D'Arc. Ved Bolléne drejede vi fra motorvejen og via Bourg-Saint-Andéol videre af D4 mod Vallon-Pont D'Arc. Vi ankom først på eftermiddagen og var spændte på om vi nu kunne få en plads en 4-5 dage.
I tredie forsøg fik vi plads på Camping Mondial - en dejlig plads direkte ned til Ardeche floden.
Som i kan se var her meget mere luft omkring os, pladsen var velplejet og forholdene var langt bedre end i Provence - desværre kunne vi kun blive 5 dage, da pladsen derefter var booket.
Men en god plads, vi godt kunne finde på at vende tilbage til.
Selv om badeforholdene var meget fine ved vores flodbred, måtte vi jo lige en tur til Pont D'Arc for at prøve at bade ved den berømte klippebro.
Det var fantastisk klart og rent vand med sandstrand og sten i floden, så der var ikke noget "ulækkert" floddynd, der sivede op gennem tæerne.
Efter 5 dejlige dage ved Ardeche skulle vi vende næsen hjem mod Danmark. Men inden nød vi en dejlig aften i Vallon-Pont D'Arc, som vi gik op til fra campingpladsen. En hyggelig og livlig by, hvor vi spiste udendørd i en af de små gyder.
Vi havde aftalt at vi ville tage det roligt nordpå, så vi kunne nyde de sidste aftener på transitpladserne på vej hjem.
Første stop på hjemvejen blev i den hyggelige gamle by Dole, hvor vi overnattede på Camping Du Pasquier.
Iøvrigt byen, hvor HALAJE-Larsen har ferielejlighed i det gamle Chateau d'Azan, på den modsatte side af floden, hvor campingpladsen ligger.
Næste dag gik det mod Frankfurt, hvor vi kørte ind på Camping Mörfelden, en plads vi tidligere har benyttet.
Sidste stop blev på Camping Scandinavia i Soltau, fordi den ligger så dejligt tæt ved motorvejen - det skulle vi aldrig have gjort. Der var fest i restauranten - og det var virkelig fest med tysk schlagermusik og MEGET højt lige til klokken 1 om natten.
Fredag gik det det sidste stykke mod Danmark, med et kort ophold i Burg hos Fleggaard.
Endnu en sommerferie var slut - en ferie med blandede oplevelser, i Provence en smule skuffende med kvaliteten af pladsen, men til gengæld en super-oplevelse i Ardeche
Vi fandt også ud af, at vi næste år vil til en plads tæt ved stranden.  Vi ses................