Farvel til Vallon for denne gang - vi ses

Camping Les Rives du Lac

Da vi som regel har en uge til hjemturen, plejer vi at finde et sted en 4-500 km nordpå, hvor vi vil tilbringe en 3-4 dage inden det sidste stykke hjem. Denne gang var valget faldet på Annecy, hvor vi aldrig havde været før. Solen strålede søndag formiddag, da vi forlod Vallon og kørte nordpå, Ved Valence kørte vi over på A 49 med retning mod Annecy. Da vi nåede over på A41 efter Grenoble, begyndte det desværre at regne i voldsomme mængder. Rigtigt ærgeligt, da det er et meget smukt landskab, at køre igennem. Sidst på eftermiddagen nåede vi frem til Annecy i gråvejr og søgte efter campingpladsen.

Anne spejder forgæves efter solen !

Da vi først i løbet af ferien beslutter, hvor vi skal overnatte på hjemvejen, havde vi ikke booket nogen plads nogen steder. Så efter et kig i ADAC kørte vi efter Camping Les Rives du Lac, som lå helt ned til søen og så tilforladelig ud. Vi fik 2 pladser et stykke fra hinanden, ikke meget større end 50 m2, men dog ret tæt på søen. Pladsen fremstår ret ucharmerende, dog med overraskende fine sanitetsforhold. Da regnen igen begyndte at stå ned i stænger blev opholdet ikke mere betagende. Men efterhånde havde vi jo fundet ud af, at vejret ikke var meget bedre andre steder i mellemeuropa. Vi besluttede, at Annecy måtte opleves en anden god gang og næste dag drog vi mod Nancy.

Camping Les Rives du Lac - trist !!

Camping Les Boucles de la Moselle

Tidligt op og afsted mod Nancy, hvor vi havde udset os en plads lige ned til floden, Camping Les Boucles de la Moselle. Fantastisk hjemmeside !!!!

Camping Les Boucles de la Moselle ligger helt ned til floden ved den lille by Liverdun, et lille stykke udenfor Nancy. Stor plads med deprimerende sanitetsforhold, men yderst søde og rare medarbejdere. Vi ankom i let regnvejr og fik os placeret ved siden af hinanden. Regnen holdt op og det blev til en lille gåtur langs floden. Chaufførerne havde besluttet, at blive i 2 nætter, så dagen efter, hvor vi faktisk vågnede op til solskin, kørte vi en tur ind til Nancy.

Balou luftes langs Moselle

Camping Les Boucles de la Moselle

Solen brød frem i Nancy

Stanislas pladsen

Nancy ligger mellem floden Meurthe og kanalen Moselle og har ca. 110.000 indbyggere. Vi fandt hurtigt ind til centrum og begav os rundt i byen. Et besøg i det store lokale indendørs marked og ikke mindst den imponerende Stanislas Plads. Solen strålede stadig og vi nød en forfriskning udendørs, inden vi atter drog hjem til campingpladsen. Men det var som om, at regnen fulgte os hjemover, så da det atter begyndte at regne, besluttede vi at køre til Munster, til Campingplatz Münster, som vi før havde brugt som transit.

Rundtur i Nancy

Markedshallen

Place de Stanislas

Victor Hugos barndomshjem

Væske må der til

Camping Münster

Fin plads og flot vejr i Munster

Pladsen i Münster er meget populær, men vi fik et par pladser i nærheden af hinanden, hvor vi kunne være i 3 dage. Vejret viste sig igen fra dets bedste side, så vi var det meste af tiden på pladsen, hvor vi lod solen gennemvarme vores gamle skelletter. Efter et par solrige dage i Münster er ferien ved at være til ende og vi kørte til grænsen, hvor vi tog den sidste overnatning på Kruså Camåing. så var ringen ligesom sluttet. En dejlig ferie med blandet vejr var forbi. men Ardeche og i særdeleshed Camping L'Ardechois tåler et gensyn.

HALAJE i forlængelse af hinanden